"گردن آویزهای ایرانی" در نگارخانه لرزاده موسسه صبا


نمایشگاهی از گردن آویزهای ایرانی با معرفی بناهای تاریخی این سرزمین در نگارخانه استاد لرزاده برپا شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، زهرا عیوضی در این مجموعه، 16 گردن آویز دست ساخته خود را به نمایش می‌گذارد. ویژگی این گردن آویزها نقش کار شده روی آنهاست که 16 بنای تاریخی را در ترکیب با خطوط اسلیمی نشان داده و معرفی می‌کند.

جنس این گردن آویزها از روکش طلا بوده و نقوش روی آنها از جمله: سی و سه پل، گنبد سلطانیه، برج آزادی، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، منار جنبان و... است.

زهرا عیوضی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته معماری است و مجموعه «گردن آویزهای ایرانی» نخستین نمایشگاه انفرادی از آثار او محسوب می‌شود.

زهرا عیوضی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با هدف خود از برگزاری این نمایشگاه، گفت:
هدف از طراحی این مجموعه نشان دادن قسمتی از تاریخ و هویت ایران بوده .خواستیم جور دیگر بناهای تاریخی ایران را نشان دهیم. طراحی این مجموعه حدود ۲ ماه طول کشید .
تعداد آثار ۱۶ قطعه گردن آویز بوده و ابعاد طوری انتخاب شده که بتواند قسمتی از بنا را به خوبی نشان بدهد.

وی در رابطه با عنوان نمایشگاه توضیح داد:

دلیل انتخاب این عنوان،به این دلیل است که تمام این بناها در ایران هستند و شاید خیلی از این بناها دیگر دیده نمی‌شوند و توجهی به آنها نمیشود.
آثار قسمتی از بنای مورد نظر بوده و با خطوط اسلیمی و ایرانی آمیخته شده که حس ظرافت و زنانگی در آنها ایجاد کردیم.
از عوامل موثر در این پروژه تفکرات شخصی و علاقه به فرهنگ و تمدن ایران و همچنین به خاطر رشته ی تحصیلم که معماری بوده این شناخت و تفکر به ذهنم رسید و این مسیر کاری ادامه خواهد داشت.
این سبک از کار صرفا یک کار تزیینی نیست. میخواهم فرهنگ و تمدن یک سرزمین را نشان بدهیم و بگویم که با دید دیگری هم میتوان تاریخ ایران را نشان داد.

این نمایشگاه تا 21 بهمن ماه همه روزه (بجز ایام تعطیل) از ساعت 10 تا 18 پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود و علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند به موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 125 نگارخانه استاد لرزاده مراجعه کنند.


logo-samandehi